Εκτός Σχεδίου Δόμησης

ektossxedΗ σωστά προγραμματισμένη Εκτός Σχεδίου Δόμηση είναι ένα χρήσιμο κλειδί στην βελτίωση τού περιβάλλοντος και στην μείωση τής διαφθοράς.

Η σωστά προγραμματισμένη Εκτός Σχεδίου Δόμηση , στις χαλεπές μέρες που περνά η Ελλάδα, είναι ένα χρήσιμο κλειδί για την ταυτόχρονη ικανοποίηση τών αναγκών και Πολιτείας και πολιτών.  Βοηθά στην οικονομική αναζωογόνηση τής περιφέρειας, στην βελτίωση τού περιβάλλοντος και στην μείωση τής διαθοράς στο Δημόσιο.

  1. Η ισχύουσα αρτιότητα γηπέδων στα 4.000 τ.μ., με Συντελεστή Δόμησης 0.10 για διώροφα κτήρια ύψους 7.30 μέτρων, με αποστάσεις απο τα όρια 10.0μ. είναι ένας ορθολογικά επιλεγμένος κανόνας, καθιερωμένος ως «μονάδα μέτρησης» στην αντίληψη τού απλού Ελληνα.  Οι όποιες δεσμευτικές αλλαγές στην αρτιότητα, δεν εξυπηρετούν σε τίποτα, εκτός απο ιδιοτελείς σκοπιμότητες και εμμονές καρεκλοκένταυρων ειδικών, τών οποίων το μέλημα είναι να ταλαιπωρούν τούς πολίτες, θεωρώντας οτι σώζουν την Ελλάδα, βραχυκυκλώνοντας την οικονομία της.
  2. Κατά παρέκκλιση άρτια θεωρούνται « τα κείμενα εντός τής ζώνης τών πόλεων, κωμών και οικισμών……..με ελάχιστον εμβαδόν 2.000 τ.μ.» Κατά την γνώμη τής αγκυλωμένης γραφειοκρατίας, δηλαδή, είτε οικοδομείς έξω απο τα πλούσια πεδινά Τρίκαλα, με τούς 70.000 κατοίκους είτε έξω απο την άγονη Παναγιά τής Ηρακλειάς τών 35 κατοίκων, υπάρχουν οι ίδιες ανάγκες και συνθήκες δόμησης και γι αυτό καθορίζουν τις ίδιες υποχρεώσεις και δυνατότητες. Στην Ηρακλειά, όμως, και στον όποιο ορεινό ή νησιωτικό οικισμό, τα 2.000τ.μ. είναι αγροτική έκταση, για να ζήσει μια νέα οικογένεια και οχι οικόπεδο για να χτίσει …. Προτείνονται ως ελάχιστες επιφάνειες αρτιότητας, σε εκτάσεις μη προστατευόμενες, και για διώροφα κτίρια μέγιστου ύψους 7.50 μ. : —500 τ.μ.για οικισμούς μέχρι 1000 κατοίκων και για απόσταση μέχρι 300μ. απο τα όριά τους, με Συντελεστή Δόμησης 0.30 —1000 τ.μ. για κώμες από 1001 μέχρι 5.000 κατοίκων και για απόσταση μέχρι 500 μ. απο τα όριά τους. Με Συντελεστή Δόμησης 0.25 —2.000 τ.μ.για πόλεις άνω τών 5.001 κατοίκων και για απόσταση μέχρι 1.000 μ.απο τα όρια τους, με Συντελεστή Δόμησης 0.20
  3. Οι περιορισμοί που υπάρχουν για ελάχιστη πρόσοψη και ελάχιστο βάθος, δεν έχουν σήμερα κανένα λόγο ύπαρξης, εκτός απο το να εντείνουν τις συναλλαγές και την διαφθορά. Ο μελετητής προσαρμόζει την μελέτη, στις ισχύουσες διατάξεις και στο υπάρχον οικόπεδο και ο ιδιοκτήτης αποφασίζει μόνος του, αν τον συμφέρει ή όχι, να το κτίσει, χωρίς την δήθεν «προστασία» τών ανώφελων περιορισμών…..
  4. «Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τ.μ. και 25,0 μέτρα πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο.» Το ενδιαφέρον τών γραφειοκρατών δεν στρέφεται υπέρ τού κοινωνικού συνόλου, με το να πλατύνει ένας στενός δρομίσκος, αλλά στο να δυσκολέψει τον πολίτη να ανοικοδομήσει το ακίνητό του, προσθέτοντας άχρηστους περιορισμούς. Ετσι ερμηνεύοντας την έννοια τού κοινόχρηστου δρόμου γράφουν σε εγκύκλιό τους οτι : «ως αγροτικοί δρόμοι αναγνωρίζονται όσοι προύφίστανται τής 16-4-1924.» και προσθέτουν ακόμη οτι : “σε περίπτωση κατάτμησης εκτός σχεδίου εκτάσεων δεν θα πρέπει να διαφαίνεται η επιδίωξη σχηματισμού κοινόχρηστων χώρων, κατά παράβαση τού ΝΔ/τος 17-7/16-6-23” Δηλαδή ο επενδυτικός στόχος, ανέγερσης κατοικιών για ξένους, ρυθμίζεται απο Νόμους τού 1923 και 1924 και απο την αντίληψη αξιωματούχων τού Υπουργείου, οτι είναι προτιμώτερο να χτίζεται μια έκταση που έχει πρόσοψη σε ένα υπάρχοντα δρομίσκο πλάτους 2,0 μέτρων, και να απαγορεύεται η ανοικοδόμηση σε κάποια άλλη, που σχηματίστηκε με την διάνοιξη ενός νέου δρόμου 10,0 μέτρων ! Προτείνεται η δυνατότητα ανοικοδόμησης αρτίων γηπέδων, στα οποία : —Η πρόσοψη είναι επί οιασδήποτε οδού πλάτους τουλάχιστον 6.0μέτρων, η οποία φτάνει μέχρι το δημόσιο οδικό σύστημα.
    —Ο παρόδιος φράχτης τοποθετείται 2.0 μέτρα μέσα απο το όριο, για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων
    —Υπάρχει τοποθετημένη συσκευή κόμπακτ βιολογικού καθαρισμού.
    — οι όποιες δαπάνες οδοστρωμάτων και σύνδεσης με τα δημόσια δίκτυα βαρύνουν τούς ιδιοκτήτες. (Η ενδιαφέρουσα προσπάθεια τής πολεοδόμησης μεγάλων ιδιωτικών εκτάσεων απέτυχε απο την απίστευτη γραφειοκρατία και την διαφθορά που προκάλεσε. Σχετική μελέτη επεστράφη μετά απο δέκα χρόνια, αν και είχαν ανταλλαγεί 115 έγγραφα, 55 επισκέψεις στο Υπουργείο και είχαν δαπανηθεί σημαντικά ποσά σε πολλές σχετικές επί μέρους μελέτες.)
  5. «Το ανεγερθησόμενο εντός τού γηπέδου κτίριο δέον να είναι ενιαίον, επιτρεπομένης τής διάσπασης αυτού εις περισσότερα κτίρια, μόνο μετά την γνώμη τής αρμόδιας Επιτροπής ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου.» Είναι απο τις πιο απαράδεκτες διατάξεις τού Οικοδομικού Κανονισμού. Αντί να προωθείται η απελευθέρωση, με διάσπαση τού οικοδομικού όγκου, επιδιώκεται το ενιαίο. Κάποιοι αστοί γραφειοκράτες θέλουν να μεταφέρουν και στην ύπαιθρο την αισθητική τών τσιμέντινων όγκων που έχουν συνηθίσει στην κακοποιημένη Αθήνα. Οσο για τις διάφορες εγκρίσεις επιτροπών, αυτά που επιτυγχάνουν είναι απώλεια χρόνου, συσκότιση τών ευθυνών και αύξηση τών ύποπτων συναλλαγών. Για να γλυτώσουμε απο τα εθνικά χρέη, πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι κυβερνώντες οτι οι αποφάσεις τους είναι προτιμώτερο να στοχεύουν στην διευκόλυνση τών πρωτοβουλιών δράσης τών πολιτών, παρά στις ανασταλτικές προτάσεις τού 1,000.000 δημοσίων υπαλλήλων που αναζητούν ευκαιρίες να δικαιολογήσουν την παρουσία και τον μισθό τους. Είναι ανάγκη να οργανωθεί ορθολογικά η Εκτός Σχεδίου Δόμηση, χωρίς γραφειοκραυικές αγκυλώσεις και οικολογικές υποκρισίες, ώστε να δοθεί η δυνατότητα απόκτησης μιάς πραγματικά εξοχικής κατοικίας στούς Ευρωπαίους,που προτιμούν την ελευθερία τής Φύσης απο την ασφυξία τών δαπανηρών μεγάλων συγκροτημάτων.

Σχόλια(6)
  1. θεοφανοπουλος βασ.
  2. georgek
  3. vassiliki
  4. Αλίκη
  5. Γιάννης Δημητροκάλλης
  6. Aliki

Προσθήκη νέου σχολίου

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιβεβαίωση * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.